محیط کار برای هر فردی دومین مکانی است که پس از ترک منزل روزانه در آنجا وقت میگذراند، پس مهم است که هر فرد محیط کار خود را بپسندد و در آن محیط احساس راحتی کند. اگر غیر از این باشد فرد در شرکت شما دوام نمیآورد و پس از مدتی تقاضای استعفا میدهد. این قضیه به نفع شما نیست. از دست دادن نیرو گاهی جبران ناپذیر است. نیروهای ماندگار به دنبال دلایل مثبتی هستند که حالشان در کار خوب باشد. توجه به وسایلی که در اختیار آنان قرار میدهیم بسیار مهم است. میز اداری یکی از مهمترین وسایلی است که برای کارمندان مورد توجه قرار میگیرد.قبل ازانتخاب میز اداری باید به ظاهر آن توجه کنیم. بهتر است میز اداری برای هر فرد یک کشوی کوچک اختصاص دهیم. این کار نظم خوبی به وسایل و پروندههای مهم کارمندان میدهد. پس از انتخاب صحیح نوبت به نحوه چیدمان میزها میرسد. مرتب بودن فضای کاری تاثیر مثبتی بر روند کاری و روحیه کارمندان دارد. تمرکز کارمندان در محیطهای منظم، بیشتر است و سازماندهی ذهنشان بهتر مدیریت میشود.برای چیدمان میز اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟اولین نکتهای که برای چیدمان میز اداری باید به آن توجه کنیم، مرزبندی بین کارکنان داخل هر اتاق شرکت است. این که حریم خصوصی آنها تا حد امکان حفظ شود، حس خوبی به آنها القا میکنیم. نتیجه این حس انرژی خوب در محیط کار و نزدیک شدن به اهداف سازمان است. این از قدم اول!قدم بعدی ایجاد یک فضای ارگونومیک با میز اداری است. میز اداری باید به گونهای چیده شود که افراد مقابل نور آفتاب قرار نگیرد. تابش مستقیم نور خورشید، چشمان کارمندان را اذیت و حساس میکند و در ساعات میانی روز خستگی برای آنان ایجاد میکند.میز اداری را در محل رفتوآمد یا جلوی در قرار ندهید. این کار حس ناامنی به کارمندتان میدهد و تمرکز را آنان دور میکند.فضای شرکت خود را بسنجید. قانون همیشگی برای نحوه چیدمان مبلمان اداری وجود ندارد. برای برخی فضاها چیدمان میز اداری به شکل دور تا دور مناسب است و برای برخی اتاقهای دیگر این چیدمان جالب نیست. همچنین شاید لازم باشد برای جداسازی فضاهای بین میزها از پارتیشن اداری کمک بگیرید.فنگ شویی و چیدمان میز اداریبا علم فنگ شویی آشنایی دارید؟ علی با سابقه 5000 ساله در چین که تمرکز آن روی نحوه چیدمان اجسام در یک محیط و رابطه آن با هم است، که این چیدمان در حالات و خلق و خوی انسانها و محیط تاثیر مثبتی میگذارد. باعث میشود انرژیهای خوب در اطراف ما وجود جریان داشته باشد. از این علم برای اثربخشی مفید جریان کار در طراحی دکوراسیون اداری محیط شرکت خود استفاده کنید.از فنگ شویی به عنوان یک چالش استفاده کنید. چند مدل چیدمان را امتحان کنید و بهترین حالت آن را پیدا کنید. این کار را با کمک کارمندان خود هم میتوانید انجام دهید. با هر تغییر، نظر آنها را بپرسید. اگر رای اکثریت آنان به آخرین تغییر موافق اعلام شد، بدانید بهترین تغییر را انجام دادهاید.با فنگ شویی در محل کار، فضا را لذتبخشتر میکنیم. این هنر چیدمان اشیا امروزه بسیار مورد توجه کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی قرار گرفته است.اگر نحوه چیدمان شما بر اساس این علم باشد به راحتی مشتریان خود را توسط همین چیدمان میتوانید جذب کنید. به هرحال دکوراسیون داخلی شرکت شما نقش مهمی هم در مذاکرات فروشتان میتواند داشته باشد. شاید این حرف را باور نکنید اما کافی است امتحانش کنید. یک مثال ساده، خود ما برای خرید ترجیح میدهیم به فروشگاههایی که نمای شیک و تمیزتری دارند مراجعه کنیم، چرا که فکر میکنیم خرید بی نقصتری خواهیم داشت.برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله چند نکته مهم در چیدمان میز اداری را مطالعه کنید.
ادامه مطلب :
چیدمان میز اداری چگونه باید باشد؟
درباره این سایت